Alla inlägg under augusti 2011

:)

Av Sara - 23 augusti 2011 21:19

Wille´s favvo :)



Han dansar & skrattar så fort den här kommer :) hihi..

Av Sara - 23 augusti 2011 20:32

Mm, mjo.. första (arbets)dagen avklarad.. blev dock inget arbete utfört, och eftersom jag inte kunde ta det uppdraget dom hade åt mig, blev de heller ingen lön.. wiii :)


Imorgon så ska jag jobba kvällspass 16-21, känns förjävligt. Wille ska få vara hos mamma.. men jag har inget val, tror Wille kan offra mig en kväll mot tak över huvet å mat i magen..


inte alls såhär jag hade tänkt mig att de skulle bli å börja jobba, ett tag till och med längtade jag, nu känns de inge bra alls.. idag har jag ju inte ens jobbat :/ aja känns trist.. har lite brist på positiv energi just nu, men det löser sig.. eller hur ? det gör det väl alltid..

Av Sara - 23 augusti 2011 07:00

Mornin' bitches!


Jahapp, första arbetsdagen på 14 månader, spännande.. sitter redo och klar och vaktar telefonen i fall att dom ringer.. kul att se ut som en svart sopsäck igen;


  Vi kan väl säga att lagerkläder inte är smickrande alls för en kvinna.. fick toook stora byxor, så grenen hänger nästan ner till knäna och jag skulle väl behöva va nån decimeter längre oxå.. Vackert!


Av Sara - 22 augusti 2011 20:40

Puuh, vilken dag.. jag har bara farit och flängt.. från det att jag lämnade knorris på dagis till att jag hämtade honom.. Han verkade iaf ha haft en bättre dag än mig i alla fall, de andra barnen hade gråtit men inte Wille.. han sket i mig som vanligt när jag skulle gå, fröknarna försökte få honom å vinka hejdå men de va inte intressant, omtyckt man känner sig då.. men dom säger att det är ett tecken på trygghet.. så det är ju positivt :) Han blir åtminstone glad när jag kommer ;D


Var ju på möte på kontoret vid 10, och som det ser ut just nu hamnar jag i "poolen", dvs.. jag är utan uppdrag, men ska vara redo varje morgon klockan 6 i fall att dom ringer.. i och med  att jag är fastanställd har jag garantilön, vilket innebär att även om jag sitter hemma å inte får nåt jobb så får jag 80% betalt.. och så kommer vi till men eftersom att förskolan inte öppnar förrän 6.30 kan jag ju inte rycka ut på uppdrag innan dess, tackar man nej till uppdrag tackar man nej till lön.. känns bra de här..


Aja, var å hämta ut lite nya arbetskläder å sen så åkte jag till företaget jag var uthyrd till innan jag blev mammaledig.. Hade ju kvar både kläder å säkerhetspjucken.. men dom hade My norpat, så jag tog ett par andra som såg övergivna ut ;P pratade lite med folket där, å sen åkte jag hemåt å mot dagis, hade tänkt hämta honom vid 13 men allt omkring åkande gjorde att jag inte var där förrän strax innan 14..


Sen va jag å bråkade me en smilfink på medborgarkontoret, hjälp! säger jag bara, ibland räcker det fan inte me ett leende, men efter mycket om och men löste sig det oxå.. nu kan jag andas ut :)

Av Sara - 22 augusti 2011 09:40

Jahapp.. Försov oss lite i morse.. såklart! Så de blev lite stressigt, men jag hann med å lämna på dagis och mitt tåg! Dock är jag redan framme vid kontoret, 20 minuter tidig ;p lite nervös och spänd e man allt ;p hehe.. Har haft en crazy natt med mardrömmar å en lillfis som prata i sömnen ;p aja lär skriva mer sen..

Av Sara - 21 augusti 2011 08:12

Vaknade väl strax efter 6 idag, prinsen drömde mardrömmar och va så ledsen inatt, han fick sova brevid mamma :D men måste nog skärpa mig med det, så att han inte vänjer sig.. men de e ju så gosigt :)


Både jag & Wille är mycket piggare idag :) härligt! så de blir nog dagis imorgon för prinsen.. å jag ska på möte på jobbet, får man se vad som händer.. och vad jag får för nytt uppdrag :) spännande! tror vi ska ta oss ut på en prommis nu..


Tjing!

Av Sara - 20 augusti 2011 22:12

Har precis skurat hela lägenheten, och vad tror ni ena kattfan gör då? sätter sig å kräks över hela golvet, de slår fan aldrig fel! Dom verkar ha nåt emot rena golv, för det här händer alltid! Antingen kräks nån av dom eller så uträttar de behov utanför lådan, blir så trött!


Aja, bara dra fram mopp & skurhink igen och göra om :/

Av Sara - 19 augusti 2011 22:45

  Var ju tvungen att testa! "Cracked effect" från depend :)


Karro har åkt hem nu, vi har haft en lugn dag, fikat & käkat middag, försökt rå om den lille gnällfisen.. och jag är helt sänkt nu! från ingen stans fick jag as ont i halsen, å sen börja näsan rinna, från ena stunden till den andra.. känns ju typiskt, när man ska börja jobba å allt..

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag.
 Första gången..
 Då och då.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards