Alla inlägg under december 2011

Av Sara - 31 december 2011 12:15

Tänk att ett helt år har hunnit passera redan! Men det har varit ett händelserikt år på både gott & ont.. Fyllt med många nya erfarenheter!


I början på året kom världens finaste lilla prinsessa till världen Vendela, så efterlängtad och så välkommen!

 

& till hösten blev jag den stoltaste fastern till världens finaste Linus






Det har varit ett helt fantastiskt år på så många sätt,  att få se min underbara son utvecklas till det busfröet han är idag, så mycket som händer på bara ett år, men han är fortfarande mammas lilla solstråle! Det har ju hänt mycket nytt för både honom & mig, han började ju förskolan, där han trivs såå bra! Jag började jobba igen, vilket var mycket kämpigare än jag nånsin hade anat, men nu kan jag lägga all den stress & oro jag burit omkring på de senaste månaderna bakom mig eftersom jag återigen har fått fast uppdrag och därför slipper sitta i den där förbannade vikariepoolen, OM det är en lättnad? ni anar inte!


& jag känner mig så lyckligt lottad över att ha så fina vänner & världens underbaraste familj som ställer upp för mig & Wille, jag vet att alla inte har det så, men min mamma har varit ett enormt stöd för mig det här året, och jag är evigt tacksam att jag har henne vid min sida!


                                                  


Vi säger tack och hej, till 2011!


2012 kommer bli minst lika bra, det är jag övertygad om! jag har inga nyårslöften.. sånt genomför man aldrig ändå, så mitt löfte till mig själv är att försöka att göra verklighet av mina drömmar och inte låta dom förbli just drömmar!


Ses nästa år!

Tjing! ;) 

Av Sara - 30 december 2011 22:39

Ja då va det lilla mammans tur att bli sjuk, började redan i onsdags efter halva dan på jobbet kände jag mig skit dålig, men när jag kom hem hade jag så hög feber så orkade ingenting, tur för mig att wille var trött efter dagis.. igår morse mådde jag prima, styrde upp nyårsplaner, tänkte åka till Veronica å vara där.. men efter lunchen så gick det utför, kämpade mig igenom dom sista timmarna på jobbet..


 


& väl hemma så var jag så risig.. kunde knappt stå upp, fixade ihop lite mat som inte dög åt prinsen ;P bröt typ ihop för att jag var så slut! Men när han hade somnat, slockande jag på soffan under 13 filtar typ, sån frossa! Vaknade å hade så ont överallt å sån äckligt hög feber så jag visste inte vad jag skulle ta vägen, så ringde mamma å grät (när man är sjuk blir man ganska liten ;P) frös & svettades igenom natten, så idag blev det inget jobb, men wille fick vara på dagis ett par timmar så jag kunde vila upp mig.. har mått hyffsat under dagen.. men kvällen har jag legat på soffan å kallsvettats, så typiskt å bli sjuk nu..


Så verkar bli en lugn nyårsafton, jag & Wille här hemma bara.. beror ju lite på hur jag mår imorgon..


  Älskade prinsen lagade mat till sin sjuka mamma ;)


 

Trött kille?

Busungen försökte klättra upp i sängen,  min älskade älskade lilla buse.


 

Av Sara - 27 december 2011 21:32

Stress in i det sista, hann till och med att få ett litet breakdown, satt å grät en stund.. Men det är bara jobbigt julen, å ännu jobbigare när jag har fått barn.. just för att det är en familje högtid och prinsen saknar halva sin släkt, om dom ens vet att han existerar? skit samma, jag brukar verkligen inte sitta och fundera på sånt strunt, men runt jul förra året var sista gången jag hade kontakt med hans pappa och han bad mig dra åt h..... & sa att han inte ville ha med varken mig eller "ungjäveln" att göra. fucking stupid!


De pajade typ mitt humör, och Wille var jätte hängig :( skit trist! han sov väl mest å grät.. lilla hjärtat, men han har minsann varit en riktigt snäll pojke i år ;) Massor med leksaker! Dags att fixa till rummet, eller söka efter nåt större?


Lite bilder från julafton..


         


Annandagen lyckades My tjata med mig till att gå ut, var verkligen jätte kul, men kanske blev det en aning för mycket? Mycket vatten blev det för mig iaf ;) ja lite små ångest, för att jag blev lite över förfriskad om man säger så :/


   

Hmm, undra på att man blev full ? :P 


Jag har varit hemma idag med, städat å grejat, Wille var jättehängig igår.. feber hela dagen och bara gnäll & gråt.. lagom dåligt samvete att jag var ute kvällen innan, men jag har ju turen att inte bli bakis iaf.. Men idag har han varit piggare, å till och med litee glad :) gjort en massa hyss å ingen feber, så imorgon blir det dagis & jobb!


Ska fixa lite till innan sängen, Tjing!



Av Sara - 23 december 2011 14:30

Tjuhu! en julklapp har jag fått, från jobbet ;)


 


Förhoppningsvis hinner jag använda dom innan de går ut den här gången ;P

Jag & Prinsen är hemma idag.. Febrig å hängig, passar på å göra nytta! Dan före doppare dan..

Har ingen som helst julkänsla.. faktiskt, om det inte vore för att jag har barn så skulle jag skita i julen, stänga av telefon dra ut täcket till soffan å glo på film hela dagen!

Av Sara - 20 december 2011 23:00

Jag & prinsen har haft en jätte mysig kväll med Elin :) hon hade köpte en pulka till honom, så vi va ju tvugna å testa, nu när det ändå är lite snö ;)


     


   

& gissa om han gillade det! vi hade iaf jätte kul och jätte mysigt :)


Sen har vi bakad bullar & haft oss, Elin hade med sig en påse till mig med ;)


 

   

Av Sara - 19 december 2011 19:45

När jag var i skärholmen sist så hittade jag ett par supermysiga strumpor på cubus, dom mysigaste man kan tänka sig, jättesöta! I want them! Ångrar såå att jag inte köpte dom!


 

(bild lånad från google)


Men snart kommer systeryster hit en sväng..

Smell ya later!

Av Sara - 19 december 2011 09:19

Yeees! Jag fick jobb idag :) påväg mot Spånga nu!Även fast jag hann med så mycket igår kväll, så kom jag ändå inte i säng i tid.. Det är som vanligt, kom på en massa "ska bara" å vips, så va klockan 1! ;p konstigt man är trött? Men jag låg kvar i sängen till 7 iaf ;pHaha, och tror ni min lilla prins är nå poppis på dagis eller? När vi kom upp var det som en hel hejarklack där, alla barnen ropade å tjoade "Wille kommer, Wille kommer, Wille!" & han blev lika uppspelt och sprang in å klappade händer med världens största leende, sen vinkade alla å kastade slängkyssar åt "Wille's mamma" ;) bättre måndag får man leta efter! Ha en härlig dag! :)

Av Sara - 18 december 2011 22:15

Hade så sjuukt trevligt igår! blev nån öl med, och 2 sjukt bra filmer; Baksmällan2 & Transformers3 :)

den förstnämnda är ju bara inzane, sjukt kul..


     


Hann med sista pendeln hem till mamma :) flyt!

Men där har vi väl slösat hela dagen, var inte hemma förrän halv 6.. bara fix käk å ta tag i sysslorna.. får ju sån ångest när jag bara låter en hel da rinna iväg ;/ somnade på soffan hos mamma mitt på dan med, men det gör ja typ nästan alltid, som om dom har sömnmedel i luften ? För Wille sover alltid mycket när vi är där..


Men har hunnit med en massa fix, slagit in julklappar, dammsugit, skurat, diskat, dammat, färgat ögonbryn,vaxat, duschat och förberett för imorgon, så nu är det ju bara å hoppa i säng.. i tid för en gångs skull :)


& just det ja, 4:e advent är det idag, 6 dagar till jul.. jag har massor kvar att fixa :/


   

Natti natti

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag.
 Första gången..
 Då och då.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards