Alla inlägg under februari 2011

Av Sara - 28 februari 2011 13:03

Jag älskar måndagar! trodde jag aldrig att jag skulle göra.. men måndagar är bäst! Det är den längsta dagen i veckan = jag får hur mycket som helst gjort!


Jag hinner alltid vara effektiv på måndagar, samtidigt som jag hinner busa med prinsen massor.. vet inte varför det känns som måndagar är längre? kanske för att man har slappat hela helgen och får ny energi till måndagen?


Jag har städat,skurat,putsat hela lägenheten, allt är rent allt luktar gott (jag med ;)) love it! Jag & mini busade massor i morse.. han är så jäkla rolig!


Får se vad  resten av dagen har att erbjuda :)


Tjingeling!

Av Sara - 27 februari 2011 22:57

Jag har verkligen världens underbaraste unge asså, han är så goo! ♥

Det sägs att små barn roas lätt, å det stämmer verkligen! Haha han skrattar åt nästan allt den lilla busen :)


Igår var ju Linnéa här, var verkligen jätte mysigt! sen kom Lisa & Nicklas oxå, kolla lite schlager och tog de lugnt :)


Idag var vi lite hängiga på förmiddan både jag & prinsen, så vi både somna ett par timmar på dagen, blev ju helt shockad när jag vakna.. men men..


Har inte orkat med alls mycket idag.. elin kom förbi på en kaffe och sen kom Ida å kolla solsidan..


Nu har jag städat undan efter dagens bravader, så skönt när det är rent sen när man vaknar ;)

Av Sara - 26 februari 2011 16:45

Me like! Var riktigt segstartade i morse, både jag och prinsen så vi låg å mös i sängen ett tag, enda tills jag fick ett sms av Karro att hon redan var påväg..


Så hann knappt med att göra något av det jag hade tänkt innan hon & lilla Nestor kom, vi var I tumba en sväng å sen så har vi busat hela dagen.. Nestor hade vattkoppor, så kanske att prinsen får det nu oxå.. men det spelar ju inte så stor roll.. vi får se!


Snart kommer Linnéa oxå, men nu har jag minsann hunnit städa undan så det ser någorlunda skapligt ut iallafall..

Vi ska ha myspys :) ska bli kul var sålänge sen vi sågs ju..


Kärlek till alla!

Av Sara - 25 februari 2011 20:47

Jag har blivit sååå känslig efter att jag fick barn.. allt precis allt berör mig, det är skit jobbigt..


råkade glida in på en blogg, en mamma som vars son begick självmord.. & det gör ont i varenda millimeter i mig, bröt ihop fullständigt.. det är så sjukt orättvist att vissa ska behöva må så pass dåligt att dom inte längre orkar leva.. kan inte föreställa mig hur hemskt det känns att förlora sitt barn, men det är inget som någon borde få uppleva..


Jag älskar min prins mer än något annat på denna jord och jag ska göra allt precis allt för att han ska må bra.. kärlek. & denna kärlek som jag känner till min son, den kan oxå ibland bli övermäktig på något sätt, så att det nästan värker i en..


& jag fasar för den dag så han kommer fråga om sin pappa, för vad ska man säga?


Den här veckan har varit lite berg-o-dalbana känslomässigt, känner mig lite ensam, är lite besviken på vissa människor, och jag tar åt mig av allt.


Men till nåt lyckligt, min pappa har tydligen gift sig.. vet ju inte riktigt hur det har gått till eftersom kvinnan han gift sig med bor i japan, men men sålänge han är lycklig så får väl jag var de med!

Av Sara - 24 februari 2011 09:29

har sagt det förr å säger det igen, fifan va tiden går fort! dagarna och veckorna bara rusar iväg!


Vet inte riktigt vad vi ska hitta på idag, har en massa tråkiga vuxengrejer att göra.. men de  får nog vänta en stund till prinsen sover..

Vi har dansat och sjungit som vanligt (eller JAG har, och wille glider omkring runt mig å skrattar ;))


Men det är soligt å fint ute, så blir nog en promis lite senare iaf :)


& sen skulle Elin komma förbi en sväng efter jobbet..

Nä, ska busa lite med prinsen innan de e dags för middagslur :)


Tjing!

Av Sara - 23 februari 2011 22:17

Eller jag vill förändra kanske? Min lägenhet är sjukt tråkig, alla väggar är målade och skitiga, eftersom att 7 vägger av 8 i vardagsrummet är vita, och 1  är bajsbrun.. tapeterna i hallen har de målat på för många gånger.. så den håller på å lossnar, oxå astråkig färg.. typ blek blek blek olivgrön.. köket oxå målat vitt..


& sovrummet.. what can i say? det är deprimerande, verkligen.. när jag flyttade in så fanns det en gigantisk bubbla på ena väggen som någon hade tapetserat in en hund där eller nåt, plus att det var typ 1 miljard hål..

Jag tog upp det med min hyresvärd.. men de skulle inte gröa något åt det.. Fine, i do it myself! Men så var det ju så att jag var gravid i v.36 och inte så fruktansvärt smidig.. så jag tog tag i en pit tapet.. och hela skiten ramla av.. så bad min vän (som är målare) att hjälpa mig.. 4 veckor hade han på sig..  och vet ni? det är fortfarande inte färdigt.. + att de e målat i tak på lister aa.. heeelt amatörsmässigt.. det ser värre ut nu, och sedan så är ena väggen inte ens målad.. LESS!


Jag vill göra fint, men har inte resurser eller kunskaper till de.. :(

Av Sara - 23 februari 2011 19:26

Min fina lilla prins, vad jag älskar honom! han är verkligen det bästa som finns, det bästa som har hänt mig, mammas gos ♥



Idag var vi iväg å fikade med pappa/morfar :) annars har vi mest busat hela dagen, han är helt besatt av DVDn och den är han och pillar på så fort jag tittar bort! buse!


Har funderat på när jag ska börja jobba.. han fyller 1 om 4 månader, det är ju helt stört! ska söka förskole plats snart.. så måste ha en plan.. men det river i hjärtat redan nu att han kommer behöva va på dagis sålänge.. för jag har inte ekonomi till att gå ner på deltid.. ;( Det är väl det största minuset med att vara själv.. att jag inte har råd att vara med mitt hjärta så mycket som jag önskar..

Av Sara - 22 februari 2011 20:22

Den frågan fick jag idag.. först visste jag inte vad jag skulle svara.. för vad gör jag?


Är mammaledig såklart! & vad gör man då? Jo man tar hand om sitt barn, och det är vad jag gör om dagarna.. busar och gosar, o sköter om.. sjunger å dansar, klappar händer å lipar, hoppar å studsar, leker tittut o flyger flygplan.. och så har dagen gått..


Sen sover ju Wille på dagarna oxå, så vad gör jag då? Städar, dammsuger, plockar, diskar..


Ibland syr jag, ibland målar jag, ibland gör jag naglar, vi går promenader..

men mitt liv är ju Wille, såklart den mesta av tiden går till honom :)


Vad gör alla andra, som inte har barn? vad gör ni om dagarna?

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag.
 Första gången..
 Då och då.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards