Alla inlägg under maj 2009

Av Sara - 31 maj 2009 19:37

Jag & Jonna kom aldrig iväg hemifrån henne.. så vi satt där å drack öl istället.. Jag vart jätte trött å somnade typ på soffan ;P HAHA.. så lördag förmiddag åkte jag o Jonna hem till mig och tog en fika med momii i solen :)


Sen så bytte jag om å fixade lite så åkte vi tillbaka till Jonna och grillade, träffade massa trevliga människor :) Hade ju tänkt att vara nykter, men det sprack rätt fort :P HAHA.. Vi drog vidare till O´learys i huddinge å partade lite.. hade svin kul! sen åkte vi tillbaka till Jonna igen, å satt där å snacka skit till typ 4 på morgonen :P


Var ju inte så pigg som jag tänkt att vara i morse =/ så hann väl vakna i princip å så va det dags att ta sig hem, å sen iväg på Lindas dop :) 

Min kusin Jonnys lilla dotter, har aldrig sett någon sötare! som socker! 


Efter dopet åkte vi hem till momii, fikade lite och åt tårta :) Momii fick "Lilla boken om mammor"  av mig, typ massa små citat :)


Sen åkte vi till McDonalds å käkade å nu är jag hemma igen, fullt upp hela dagen! Så nu är det städning på schemat! HAHA..


<3

Av Sara - 29 maj 2009 20:56

Var uppe jätte tidigt idag, halv 5 usch! Började 7 idag för att jag skulle kunna gå lite tidigare..


Har varit jätte lugnt på jobbet hela dagen, verkligen jätte skönt! :)

Åkte till alby efter jobbet där mamma hämtade upp mig så åkte vi hem till Bella's föräldrar i kassmyra  för studentmottagningen..


Det var verkligen jätte trevligt, hela Bellas familj är hur trevliga som helst, bjöd på champagne å smörgåstårta å all möjligt gott! Å lilla Bella var ju lagom full när hon kom tillbaka från flaket, HAHA!


Är hemma en snabbis ska byta om å sen åka till Jonna, ska dricka lite sen kanske vi drar in till stan eller så blire O´learys.. vi får se :) Har varit en kanon-dag i alla fall :)

Av Sara - 28 maj 2009 06:49

Japp, har precis gjort matlåda och är redo för att gå jobba.. första dan på ups på nästan 2 veckor.. har lite delade känslor.. =/ hm..


Var tvungen å lyssna på en låt som de spela hela  tiden i Tunisien, fanns även en dans till; Ouled Jouini - bip bip


men nu är det dags att dra sig, har massor att göra idag.. suck.. skulle stannat i Tunisien en vecka till känner jag.. ;P

Av Sara - 24 maj 2009 22:25

Har haft en helt fantastisk vecka i Tunisien.. skulle ljuga om jag sa att jag inte vill tillbaka..


Karro & Linnéa kom hit precis när jag kom hem i princip, käkat, fikat, snackat.. så har inte hunnit installera mig riktigt än.. 


kommer ett inlägg senare om veckan i tunisien.. orkar inte nu :P

Av Sara - 16 maj 2009 22:07

Sitter återigen hemma hos mamma, kollar lite halft på eurovision..

Hann med allt jag skulle idag iaf.. & Karro kom upp på en snabbfika :)


Mamma kom och hämtade mig runt fem, å så åkte vi hit.. jag sprang ner i tvättstugan.. sen så åkte vi och hämtade Lillsyster Ida och åkte till Robban´s för att köpa pizza..


å det var skitvarmt därinne å solen låg å gassade på, så Ida började må dåligt.. så jag tog med mig henne å gick ut..

Tyckte hon skulle sätta sig ner en stund för hon började bli så blek.. Å PANG! Så stupade hon baklänges slog huvet hårt som fan i asfalten, å började skaka som om hon hade epilepsi.. skrämde ju livet ur mig ungjäveln!  Å jag fick panik å skrek på mamma! Kul att alla är så hjälpsamma, kom fram flera stycken å hämta vatten å allt möjligt.. Å stackarn vart vettskrämd när hon vakna.. Läskigt att bara tuppa av sådär..


Är i allafall klar med tvätten nu :) börjar bli lite nervös och förväntansfull nu, börjar väl sakta men säkert inse att vi snart ligger på beachen i TUNISIEN :) Om 8 timmar sitter jag på planet.. så blir väl det sista jag skriver på ett tag..


Ta hand om er! ;)


Kiss & Kräm


Av Sara - 16 maj 2009 14:13

Hm, jag tror gårdagen nog var den längsta dagen i mitt liv! Hade varit sååå skönt om jag hade varit ledig istället..


Linnéa kom upp efter jobbet, så käkade vi lite middag å tog det lugnt ett tag.. sen skulle jag ju börja packa.. men spårade ur, å blev garderobsrensning istället.. så Linnéa fick med sig en påsa kläder hem :) Å det är ju hemskt vad man hittar i garderoberna.. fyfan, blev så less på mig själv.. fyndade påsar med grejer (kläder, ljusstakar, osv osv.) med prislappar å allt kvar.. Måste sluta upp med de där impuls köpen.. var rätt pinsamt att Linnéa fick se det =/


Éfter att Linnéa hade gått hem, tappade jag lusten helt och hållet å bara låg i soffan å glodde ett tag.. sen kom bror hem med en kompis, å skulle ner till Tb's.. så jag hängde på kände mig som ett nervvrak! Så det vart lite party, fick dansa av mig lite :) fick en jättestor ros av min käre storebror <3


För tillfället sitter jag hemma hos momii och dricker lite kaffe, ska snart åka tillbaka till Tumba & handla städa lite hemma, packa klart det sista.. för att sen åka tillbaka hit å fortsätta med tvätten..


Hinner förmodligen inte träffa Nea idag :( blir ju lite ledsen men ska försöka locka upp henne på en fika när hon jobbat klart ;)


kl. 6 imorgon går planet! vill bara få komma iväg nu, 1 vecka i ett varmt Tunisien, kollade upp vädret.. ska vara drygt 25 grader och sol hela veckan :) ska bli så SKÖNT!


Bubye, appelpie ;)



Av Sara - 15 maj 2009 06:39

Nu är det bara 2 dagar kvar! Sen ska njuta av en vecka i Tunisien :) hoppas att vi får fint väder.. :)


Känner att jag egentligen skulle vilja vara ledig idag.. är HELT slut.. 

Måste börja packa idag, o så måste jag handla kattmat, o kattsand o massa sånt.. pust.. börjar känna mig stressad.. ;P


Å jag har någon konstig värk i magen idag.. hoppas det går över, mår inge vidare =/ e väl nervös kanske.. hoppas på de..


Hade behövt tvätta med.. men enda lediga tiden som finns är på söndag ;P Haha.. måste hem till mamma å tvätta.. 


Men nu är det dags att gå å jobba, hoppas den här dan går fort :)

Av Sara - 13 maj 2009 22:46

Det gick rätt bra hos läkaren idag, de har äntligen beslutat att operara bort den där cystan.. den är ca: 5cm stor nu =/ Inte konstigt att jag känner av den då ;P Men men inom 3 månader ska de ta bort den iaf.. ska bli så skönt att slippa tänka på den sen :)


Efter läkaren åkte jag och fixade mina naglar, så nu är de fina igen :) gammelrosa vart det denna gång..  jättefina :)


Sen fick jag "The Call".. mitt varsel är avblåst så jag behöver inte oroa mig för det där med jobb längre :) eller ska hålla utkik efter nytt.. Känns jätte jätte skönt!


Åt middag med mamma idag oxå, det var trevligt.. köpte sallad på Robban´s och åkte hem till mamma å satte oss framför tvn :) Men när mamma skulle skjutsa hem mig sen, så blinkade bilen bakom som fan och mamma förstod ingenting.. å jag sa åt henne att de nog ville att hon skulle stanna eftersom det var civilare.. men mamma vart så stressad och förstod ingenting.. så hon körde på bara som ingenting.. HAHA! det var så kul, för tillslut började de tuta oxå ;P


Så tillslut beslutade lilla mommi sig för att stanna, så då fick hon blåsa lite med.. stackarn var alldeles uppjagad..  <3



Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag.
 Första gången..
 Då och då.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards