Alla inlägg under april 2009

Av Sara - 30 april 2009 19:36

Fick lov att gå hem från jobbet idag :( Höll ut till kl.11 men sen orkade jag inte mer.. Känns som att hela huvudet är fyllt med snor, å jag går omkring å grinar å uuääk hostar lungorna ur mig, feberfrossa och fanskap!


Å bror ska tydligen ha värstingfest så jag ska åka hem till mamma å vara sjuk istället.. hon kommer nog å hämtar mig snart, så jag rundar av här..

Av Sara - 29 april 2009 22:25

Idag har det varit en helt okej dag, mötte upp Karro efter jobbet, så gick vi hem till mig och gjorde en god pasta sallad med räkor & kräftstjärtar :) smakens.. :)


Sen drack vi te med honung, både 2 börjar bli förkylda och har tokont i halsen.. Vi gick ner till tumba vid åtta tiden, för lite shoping på Lindex dom hade clubkväll och öppet till 9 + att man fick 30 % rabatt på allt :) Så jag handlade lite trosor (Ooovanligt!) sen ett par slitna mini-shorts, och en jätte fin mörkbrun fransväska :)


Nu är jag hemma igen, ska kolla på Greys Anatomy och sen sova :)

Av Sara - 28 april 2009 19:13

Som sagt var jag ledig idag.. eller rättare sagt så tog jag ledigt för att jag hade en massa att fixa med..


Sov verkligen jätte dåligt inatt, vaknade typ hundra gånger.. så tillslut gav jag upp och gick upp vid kl.7 fast jag hade tänkt att jag skulle få sova ut lite.. gick omkring och latade här hemma en stund, skrev in mig på arbetsförmedligens hemsida,inför mitt besök där senare idag.. sen började jag rota efter allaanställningspapper, betyg, intyg och annat viktigt som man skulle ha med sig.. o de var ju hur mycket som helst, men inte samlat på samma ställe.. usch..


Sen så tog jag mig in till stan åkte in till SISU (Pappa´s & Elisabeths jobb) och presenterade mig lite, de jobbar med senior service, eller aa rätt & slätt hemtjänst.. å vem vet kanske passar mig alldeles utmärkt? :)


Sen åkte jag vidare till Flemingsberg, och polisen.. Har ju för bövelen inget pass, å det kan ju vara bra att ha om man ska åka till Tunisien om typ 3 veckor ;P trodde de skulle ta jätte lång tid.. Bella mötte mig där i alla fall å det var väl klart på typ 5 minuter ;O


Så sen bar det av till Hallunda och arbetsförmedligen, skrev in mig där och bokade tid för basinfo och allt det var man skulle gå på.. sen skrev jag ut några jobbannonser också.. 


Känner mig nöjd med dagen hann med mycket :)

Av Sara - 27 april 2009 23:03

Har haft en riktigt tuff dag på jobbet, eller aa alla som jobbade idag hade nog en tuff dag vi hade sååå mycket att göra.. och vi saknade typ 5 pers =/ såå det blev att jobba över, å jobba som faan..suck.


Åkte direkt in till stan efter jobbet, käkade middag med mina brudar; Karro, Tessan & Cami.. Vi var på ett jättetrevligt ställe typ "Wokhouse" ? Åt jätte god mat och hade det mysigt :) sen gick vi vidare till ett café å satt å fikade å snackade en massa skit.. Tyckte att det var jätte trevligt, sällan vi tjejer träffas allihopa sådär.. alltid någon som inte kan =/ 


Något mer som är positivt är att jag är ledig imorgon! Får sova lite extra ;)


Av Sara - 26 april 2009 18:41

Ja, hade ju tänkt att ha en relativt lugn helg men det vart partaj både i fredags och igår..


Hade jätte kul på Söderhof med Linnéa.. till en början kändes det rätt obekvämt dock.. massa gamla people's man inte har sett på år och dar.. men blev mer avslappnat efter en stund..


Träffade min Yellow-Fellow Jennifer också, hur kul och otippat som helst! Har ju inte träffat henne sen i mars typ!


Var ganska seg igår, men åkte med mamma & Ida till Skärholmen och shopade loss lite, vart ett par tröjor, å lite leggings o annat smått skit.. Var väl hemma runt fem tiden igen.. tänkte att jag bara skulle ta det lugnt å städa.. Ida följde med mig hem oxå, så vi gjorde lite pasta-fjärilar å mös en stund :)


Tog det lugnt och gick omkring å halvstädade, men Tobbe & gänget tjatade att jag skulle komm upp dit.. så jag gav med mig tillslut, så jävla roligt är det ju faktiskt inte att städa ;P


Blev en massa farande hit o dit; colosseum-picasso-efterfest-efterfest-&efterfest- Så är inte pigg alls idag! uäk ;P


Nu ska jag vila lite ;)





Bjuder på den här störda bilden på mig & Joakim från i fredags ;P



Av Sara - 24 april 2009 20:59

Vaknade runt 1-tiden inatt med en tokig liten chihuahua i ansiktet (hon bet mig i näsan) Elisabeth kom hem efter kvällsjobb så.. var ett annorlunda uppvaknande.. var jätte trött på jobbet hela dagen ;P


Ska fixa i ordning mig, sen så bär det av till Söderhof med Linnéa..







 

Boven i dramat

                         

Av Sara - 22 april 2009 20:04

Igår så åkte jag till Karro direkt efter jobbet.. Tog en dusch och började pimpla ;) Sen kom Tesso också, så käkade vi lite spaghetti & Köttfärssås.. sen började vi fixa & trixa..


Det var Karro's lillebror Joakim som hade studentskiva på "Ett ställe" :)

Vi hade skit kul, eller aa jag i alla fall.. Blev lite full å man kände sig ju lite som en pantertant..Vi 3 var jag 4 år äldre än alla andra ;)


Jag & Karro stannade kvar tills det stängde, sedan vart det en McDonalds å taxi hem till Karro :) Var ju ovanligt pigg på jobbet dan efter trots bristen på sömn ;P hehe.. Det var i alla fall en lyckad kväll.. jag hade kul :D



Panter-tanterna

Av Sara - 20 april 2009 20:51

Japp, Pappa ska jobba natt så jag ska sova här ute hela veckan typ..

Ska bli skönt :) lite tråkigt att man inte får träffa tjejerna så mkt bara.. direkt när jag kom hit, var det mat och sen var det bara en halv timme kvar till läggdags =/ men menlite mysigt ändå :)

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag.
 Första gången..
 Då och då.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards