Alla inlägg den 14 november 2010

Av Sara - 14 november 2010 21:45

Hmm, sista dagen på denna vecka.. skönt!

Har sovit riktigt dålig inatt, min lille kille har varit jätte gnällig och vaknat hela natten :/ Det som gick så bra med sovrutinerna, men kan iof bero på sprutorna han fick..


Har segat hela förmiddan, hade bestämt mig för att de skulle bli en trist dag typ..


Men så ringde min "styvmor" Susanne och frågade om hon och småtjejerna kunde komma förbi, perfekt! satt och tänkte på dom, att jag saknade dom lite, mina raringar.. var ju så mycket med dom på hösten/vintern men nu har jag ju inte lika mycket tid för dom :(


Men dom va här ett par timmar iaf, hade med sig lite tårta som blev över från Linn's tjejmiddag igår ;) hihi..


 

Jätte mysigt att ha dom här, även fast de bråkar om vem som ska få hålla Wille.. ♥


Tog de lugnt resten av dagen, var ute på en liten promis, måste ju ta mig ut lite iaf :) verkligen jätte skönt även om vädret var trist.

Fixade mina naglar med, de blev glittriga idag. 


Nu har prinsen fått sin gröt, och blivit nattad :) Jag är lite cranky. Min syster har tydligen sagt upp kontakten med mig av ingen anldning alls, pratade med mamsen och de hade tydligen bråkat. Förstår inte riktigt var jag kommer in i bilden, men anyway. Blev lite irri, fick ett sms "STICK!" Tack för den du!


 

 


Nöjd kille :) De på BVC tror att han kommer förbli blåögd, det sägs ju att mörka pigment dominerar ljusa, men inte i dehär fallet.. det är okej för mig, älskar hans fina blåa ögon


.

Av Sara - 14 november 2010 00:02

Hm, har inte bloggat på ett par dagar.. har hållt mig sysselsatt..

Onsdags lekte jag med min chilenita, underbart. en riktig energispridare, hon gör mig glad :) torsdag var det vaccination & föräldragrupp, fredag myskväll hos Karro, Idag träffat min mom & min Elin.


Tror jag kanske är på väg in i nån höstdeppis eller nåt..

Är sjukt uttråkad, vantrivs, ja jag vet att jag är mammaledig.. men jag är ingen hemmamänniska, jag gillar människor, vill ha dom omkring mig. Dessutom sover bebisar ganska mycket.. iaf min bebis, 16 timmar per dygn medan jag själv bara behöver 6. Vad hittar man på med sig själv i 10 timmar?


Jag längtar efter att få jobba, åtminstone bara några timmar. Jag vill jobba, jag gillar att jobba, faktiskt.


Självklart älskar jag att vara med min prins, han är den bästa som finns! Men han är en bebis, behöver vuxna människor. & ekonomiskt är det nge roligt just nu, jag klarar mig, men inte mer.


Jag har valt det här själv, jag vet, jag säger inte att jag inte gillar mitt liv som mamma, jag älskar att vara mamma, det är underbart och helt fantastiskt! Men man kan väl ändå få sakna ett socialt liv? eller?


Just nu känner jag mig urtrist & ensam.



Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag.
 Första gången..
 Då och då.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards