Alla inlägg under maj 2011

Av Sara - 19 maj 2011 23:15

För nästan precis 11månader & 2 timmar sen föddes min fina fina fina Wille! han är 1 år om 1 månad, det är ju inte klokt! Kan jag ju inte kalla honom för min lilla bebis längre..


Karro var här på besök idag, mkt trevligt! sen kom pappa förbi på en kaffe oxå!


Har suttit å lagt ut annonser, ännu fler, det är sjuuuuuukt utmattande, men de får ju definitivt tidena att gå! 20 annonser.. BARA kläder.. stört. hoppas jag får nån krona iaf..


Men nu blire sängen, wille somnar tidigare= vaknar tidigare, så jag får finna mig i att gå upp vid 6!

Av Sara - 18 maj 2011 22:07

Har haft en riktigt bra dag, vi vaknade runt 7 jag & prinsen.. pigga & glada.. men vi busade en stund i sängen innan, som alltid.. bara för att det är så mysigt.


 

& han är så himla rolig nu, och superbusig! en riktig rackarunge.. snabb som attan å han har börjat krypa in i skrymslen å vrån så att man knappt hittar honom ;P hihi.. och ständigt nya ljud och miner, han får mig att skratta varje dag :)


  Min fina buse


  Hihi provsitter sin nya bänk :)


& så har jag tjänat mig 2 biobiljetter idag :) very nice! + att jag fick värdecheck från H&M det tackar man ju för :) + att jag fick massa andra rabatter & kuponger på blöjor&dylikt.. kanske klarar man denna månad iaf?


& så till de kanske inte lika roliga.. Wille har slutat med Eftermiddags vilan, vilket alltså innebär att han somnar tidigare, redan vid 18-19.. & sen så sitter jag här.. själv. förjävla tråkigt måste jag säga, och jag har inte träffat en människa (förutom Wille då) på typ 5dagar! Det är ju katastrof :( & allt praktiskt hinner jag med, när Wille har förmiddagsvilan.. puhh.. så den här kvällen har jag ägnat mig åt mer rensning, känns som att jag lagt ut typ allt jag kan, måste sälja.. typ allt, så jag kan få pengar, så jag kan laga däcket eller köpa en ny vagn.. utmattande..

Av Sara - 18 maj 2011 10:10

Du har chansen att tävla om Sveriges störigaste sommarjobb! Ta den! ;)



 


Klicka http://www.storigastesommarjobben.se/ för att komma till tävlingen!

Av Sara - 14 maj 2011 20:45

Har väl hunnit med både nytta&nöje idag :) asskönt! fortfarande lite snorigt men annars är det bra med både mig å prinsen :)


Städade å fixade, å rensade här hemma på förmiddagen, sen kom mamma förbi me en mini-köksbänk (barnmöbel) drack lite kaffe å så.. sen ringde min vän Micke å hade lite panik, han hade sin son helt själv för första gången, såå han visste inte riktigt hur han skulle göra.. så jag & Wille drog dit.. och sen så promnerade vi upp till storvreten var ju nån festival/karneval där på ängen..


Helt okej dag, kom hem för en stund sen, så får vi se vad kvällen har att erbjuda!


Tjing!

Av Sara - 13 maj 2011 22:44

veckan har väl fortsatt som den började, igår vaknade jag och mådde sååå dåligt, feber, magsjuk, förkyld & på de så kom lingonveckan, och helt orkeslös å ont i hela kroppen, då känner man sig inte på topp direkt.. men jag orkade iallafall vara pigg när Wille var vaken :) å han var på sitt bästa humör så det underlättade en hel del :)


Men annars var dagen skit, och så bråkade jag me mamma oxå, typ? vet inte iaf.. idag så mådde jag bättre..


Hoppas på en bra dag imorgon oxå. men nu sova!

Av Sara - 11 maj 2011 22:43

Puuh, Wille vakna typ hela tiden inatt, så tillslut la jag honom i mn säng (han gillar inte å ligga bredvid mig annars) men inatt gosade han in sig, åå de va så mysigt.. det var hur länge sen som helst ju!


 

Känner på mig att den här natten kommer bli likadan, han har vaknat å varit jättelessen flera ggr nu sen jag la honom vid åtta :/ han är inte helt kry, men pigg & glad å busig på dagarna, bara de att han äter jätte dåligt :/ & han har börjat med en ny grej, han typ gnisslar tänder (dom 5 han har ;P) han biter ihop å skrapar, å fyyy jag tycker de e så obehagligt..


Fia var här igår och idag på förmiddagen, hängt lite i solen och busat med prinsen.. övat lite stå å gå idag.. hihi han är för rolig.. han hoppar mest å studsar när han ska försöka gå..


Elin kom hit efter jobbet idag också, käkade middag & umgicks :)

Av Sara - 10 maj 2011 08:30

usch vilken hemsk natt jag har haft, vaknade i panik av att jag inte kunde andas, så jag trodde någon kvävde mig, fick sån ångest å började tänka på hur lång tid det skulle ta innan någon upptäckte att jag var borta, hur länge wille skulle fåå sitta i sin säng själv.. hemskt.. så tillslut kastade jag mig ur sängen, slog i som fan, å skrämde wille, men då kunde jag andas iaf.. har blivit bombförkyld bara sådär.. usch..


Men nu är ja uppe iaf, känner knappt av nånting, helt mysko.. Wille sover.. måste fixa dedär me vagnen idag ;/

Av Sara - 9 maj 2011 22:14

mja, vart ett halvjobbigt uppvaknande idag, wille lät så konstigt såå vaknade å kollade till honom, han satt å svalde å svalde å svalde, å fick ingen luft.. herregud man får ju panik! så drog upp honom, å då fick jag en riktig kastspya över hela mig, gomorron på dig med hjärtat ;P


Han gjorde så ett par gånger till, så de va bara sätta igång å städa å fixa, upp å sätta på kaffe, å börja fixa me morronbestyr, å slänger ett öga på klockan kvart i 6? blää.. så jag la mig en stund till. å fick lov att väcka prinsen vid 12..


& då hade jag inte gjort nånting vettigt alls, hängt på balkongen i solen å pratat i telefon bara ;P så kändes som en såndär bortkastad dag..


Men vid 3 tiden hörde brorsan av sig, så vi mötte upp honom och hans fina Sara, å drog till hågelby kolla på lite djur, typ getter & får å 2 grisar.. haha ;p Men alla fik där var stängda så vi promenerade till Tumba, å tog en fika där ist..


  Mammas cooling :)


& dagens mest irriterande grej, åket har fått punka.. fyfan asså.. och då menar jag inte lite pyspunka utan ena däcket på vagnen är helt platt, gummit bara snurrar, å världens största reva, så de går ju inte å laga heller, kan man köpa bara ett däck? för de passar fan inte å köpa en ny vagn nu, de här kommer bli en jobbig månad för ekonomi, med kommande dop, syrrans 18års dag & Willes 1års dag.. allt på denna månads inkomst.. puuhh.. och så har jag bajsont i halsen å snorig.. passar mig inte heller faktikst ;P


& är majmånad en förhållande dödare eller? alla bara gör slut runt känns det som, trist..


  Hihi, en suris.. han har missuppfattat dedär när man ska klappa händerna ;)

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag.
 Första gången..
 Då och då.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards