Alla inlägg under oktober 2009

Av Sara - 24 oktober 2009 11:00

Åh jag är så happy! Min allra bästaste & älsdaste vän Veronica kommer och hälsar på idag :)

Har fan känt varann i 20 år nu; kristallbröllop. :)


Å igår vart de väl lite sådär.. var så himla trött.. =/ slutade med att jag tog en taxi hem vid typ halv 2 ;P


well well, har inte vaknat på min bästa sida idag heller..

Bror hade fest här hemma igår.. å lämnade som vanligt all skit till mig.. SuCK!


Men men, Tonight´s gonna be a good night ;)




Av Sara - 23 oktober 2009 18:45

Mjaha, det är fredag jag är helt slut! Trött, Kall å allt..


stressiga Jonna ringde precis å sa att hon är påväg hit för att hämta mig,

sen ska vi hem till henne, kolla idol och dricka vin..


Hinner inte ens käka middag :(

Av Sara - 22 oktober 2009 22:30

Åkte till mom efter jobbet idag.. eller <Lasse kom och hämtade mig i Tumba.. :)

För idag  blir min kära mamma 45 År! tänka sig va tiden går fort.. jag minns när hon var barn.. och..


Haha eller inte är lite övertrött å halvflamsig.. men jag kommer åtminstonne ihåg när hon var 30.. å det är ju uppenbarligen ett bra tag sen ;P


Men men iaf, hade ingen present med mig -skäms- men momii bjöd på varma mackor &  tårta.. så de va jätte mysigt :)

Av Sara - 18 oktober 2009 21:15

Susanne hade bokat tvättstugan åt mig, så har tvättat till 14..

sen var det vika tvätten.. städa, dammsuga och allt.. vill ju inte lämna tillbaka lägenheten stökig & smutsig..


Ida kom förbi idag med, hon var uttråkad.. känns rätt kul att hon vill umgås med oss då :)


Tove & Linn har väl bråkat i princip hela dagen.. De är som små vilddjur, å med bråka så menar jag slagsmål, som att sparkas, hoppa på varandra osv.. dem är fan inte kloka alltså!


Å jag och Tove hade en liten diskussion idag också, hon har nämligen skaffat facebook.. utan att be om lov, å jag tycker i alla fall att hon är lite för liten för det, med tanke på vad som finns där, hon är ju bara 9!

Men men hon har väl sett när pappa spelat något spel som såg kul ut..hur förklarar man integritet för en 9-åring?

Efter ett tag så ångrade hon sig och blev jätte ledsen, eftersom hon blev rädd för att mamma & pappa skulle bli arga..

så då fick jag hjälpa henne att ta bort den..


Men nu har vi käkat, å ska skicka ner flickorna i badet, hoppas de håller sams bara så de inte försöker dränka varandra eller nåt ;P

Av Sara - 18 oktober 2009 18:30

Linn fick ju "gör dina egna ljus" i födelsedagspresent.. å som hon har tjatat att vi ska göra de ;p

så efter att jag samlat lite kraft och lust så fick de ju bli så :)


De va roligt, jag, Linn & Tove gjorde ett vaar.. men de va lite omständigt och vi blev nästan lite osams ett tag.. men kul att testa iaf och Linn var nöjd :)

Av Sara - 17 oktober 2009 22:45

Tove kom och väckte mig vid halv 8 imorse.. hon hade ont i magen och var hungrig..

Å sen dess har jag hållt igång.. Var tvungen å städa undan efter gårdagens bravader ;P


Sen vid 12-tiden kom pappa hit och fikade, det var mysigt.. saknar honom lite..


Sen kom Ida också.. Hon & Linn var på bio (Linn fick det i födelsedagspresent av Ida, gulligt)..

Sen var det bara Jag, Tove och hennes kompis Blända hemma.. Jag fixade lite lunch å städade undan lite mera..


Å sen runt 16-tiden kom Karolin på fika, mysigt :) å i princip precis när hon hade gått kom Ida & Linn tillbaka från bion.. Linn var super nöjd.. och hon hade fått massa godis å annat.. så söt!


Sen var det bara att fixa middag å städa lite till.. Sen så kom Jonna förbi och kollade på film, blev "Grease 2" ..

Så vi satt å myste i soffan alla 5 (Lilla Vickie var med också :))


Å trots att jag har haft fullt upp i princip hela dagen, så har jag varit så gryymt rastlös.. usch.. å nu sitter jag här själv igen, helt slut men ändå inte trött =/ Ska nog gå å mysa lite med Grisen.. :)


Av Sara - 16 oktober 2009 23:45

Wow, vilken lång dag det har varit..

Linn fyllde ju 8 år idag, och eftersom att varken mamma eller pappa är hemma, så var jag ju tvungen att anstränga mig lite extra så hon inte skulle känna sig ledsen..


Det blev tacos till middag, Martin & Jimmy (Sus pojkvän & hans son) kom över och åt med oss också  :)

Sen kom Momii, Lasse, Ida & Jonte oxå.. så fikade vi och Susanne hade förberett en liten skattjakt åt Linn, vilket hon tyckte var jätte roligt!


Så det var rätt lyckat, Linn var nöjd i alla fall och jag är helt slutkörd..

Så nu blir det sova :)

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag.
 Första gången..
 Då och då.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards