Alla inlägg den 12 oktober 2009

Av Sara - 12 oktober 2009 22:21

Jag & Linn övade lite läsning innan hon skulle lägga sig oxå.. Det måste hon träna på, varje kväll..

Hon ligger lite efter, stackarn.. men de e nog mest bristen på intresse..


Helt sjukt va olika dom är; Tove & Linn..


Tove, 9åringen är väldigt ambitiös och målinriktad.. det viktigaste för henne är att vinna, och hon är otroligt smart.. ibland glömmer man att hon faktiskt bara är 9.. Sen är hon väldigt atletisk, å sådär men oerhörd prestations ångest.. henne är det ordning och reda på.. hon Ligger typ 1 klass över (intellektuellt) och kan vara en väldigt allvarlig liten tös.. har en önskan att bli vuxen snabbt (skrämmande)


Å så har vi lilla Linn, 7 år (8 på fredag) som är raka motsatsen, hon tar ingenting på allvar och flummar mest runt, en liten slarvpotta som gärna käkar med händerna, gissar sig genom läsningen.. kordinationen excisterar knappt ;P (SÅ lik mig! haha) Men så söt & rar på alla sätt och totalt ohämmad.. å hon ligger väl snarare 1 klass under.. Hon gillar att vara liten, och tar vara på det!


Men dom är verkligen dag & natt, även till utseendet..


Men nu har dom lagt sig, å Karro har åkt hem.. jag har packat upp deras väskor dom hade medsig hem från pappa, sen har jag diskat och degat framför datan, men nu känner jag mig så himla rastlös.. får se va vi ska hitta på.. kanske kramas en stund med lilla marsvinet Rosa ..


Av Sara - 12 oktober 2009 20:45

Jahapp, då ska man leka 2-barns mamma hela veckan då..

Dag1 är avklarad och ungarna sover :)


Men just nu önskar jag verkligen att jag hade det förbannade körkortet..

Fick slita upp tjejerna halv 6 imorse, kändes lagom taskigt.. dock gick jag ju själv upp halv 5.. men ändå..


Jag börjar ju 7 på måndagar så det blev lite tajt.. var tvungen att gå kvart i 6, å fritids öppnar inte förrän halv 7..

så dom fick gå själva (typ 200 meter) Å som en sann hönsmorsa ringde jag väl säkert 5 gånger på väg till jobbet.. så jävla dåligt samvete :(.

 

Sen var det ju det me å hinna till fritids till 6 oxå =/ Tur har man vissa stjärnor, så fick skjuts till Älvsjö.. annars hade jag nog aldrig hunnit.. TACK!

 

Tove ringde å ville hänga med en kompis hem en stund, så hon åt där oxå..


Jag, Linn & Karro.. hade mysmiddag.. jag & Karro åt korvstroganoff, å Linn åt bara falukorv å makaroner ;)

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag.
 Första gången..
 Då och då.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards