Alla inlägg under juni 2009

Av Sara - 23 juni 2009 22:34

Den här dagen var inte mycket bättre än igår, usch för idag var ännu en sjuk + att vi hade as mycket =/ ångrar att jag tog så lite semester..


Men men gick till Statoil efter jobbet och mötte upp Linnéa, köpte glass å sen gick vi en promenad i det härliga vädret.. Sen följde hon med hem och fikade ;) (Ooovanligt) Men jag slocknade när jag satte mig i soffan..


Så nu ska jag gå å lägga mig igen, har precis sagt hejdå till linnea.. 

Gonatt allihopa!

Av Sara - 22 juni 2009 08:11

Ah, idag har det varit en tuff dag på jobbet.. vi har 3 på semester och 2 sjuka =/ blä! Det var ju extra mycket av allt idag med eftersom att det var stängt över midsommar..


Å jag har haft en allmänt jobbig och dålig dag :( usch!

Linnéa ska komma hit och fika å peppa mig lite ;)

Av Sara - 21 juni 2009 18:50

Borta bra, men hemma bäst brukar man ju säga ;)

Har haft en helt okej helg nere i Småland.. var jätte länge sen sist jag var där.. har ju i princip hela släkten där nere..på både mamma's och pappa's sida :)


I fredags morse bar det av i alla fall, jag, mamma, Bella & Ida åkte i en bil.. å grabbarna i en annan.. Jag passade på å sova :) hehe.. ;P Vi var väl framme i Aneby runt ett.. Sen var det bara att börja fixa iordning sig för fest.. min moster Marita har fyllt 50.. så det var kombinerad 50års-/midsommarfest..

Massa folk, och i princip allihopa på mammas sida var där.. 

Det tyckte jag var roligt för det är ju så sällan man ses allihopa sådär.. mina kusiner Anna & Angelica var väl festfixarna, så de vart lekar och tipsrunda å massa skoj :)


Jag, Jonte och Bella sov hos Angelica & hennes man.. sov JÄTTE länge.. helt hemskt vad man sover.. usch måste nästan kolla upp dedär =/ Men men lördagen var ganska lugn.. vi åt middag allihopa å fikade å hade de mysigt :) Mormors köttfärslimpa & kålpudding :D moster Tinna hade gjort Tuppakaka (inte helt säker på namnet, men tror hon kallade det i alla fall)

Alla var rätt sega hela dagen, men sen bestämde vi att vi skulle till Aneby folkets park på kvällen.. 


Väl där var det live-dansband å massa danssugna :) dock fanns det ingen alkohol så långt ögat kunde nå, å sen så var det så ruggigt kallt! usch! Så de blev att lägga sig rätt tidigt sen ;P


Å idag, har väl alla bara degat, samlades och åt lunch hos Mittan innan vi skulle ge oss av.. Å nu är man hemma igen.. sitter och inväntar Linnéa som ska komma hit på fika :)

Av Sara - 19 juni 2009 09:05

Igår var en bra dag :) hihi.. Fick ju lön, de e ju aldrig fel.. bästa e att jag får lön nästa torsdag oxå.. så ere när man jobbar på 2 ställen ;)


Så min torsdag var kalas, för utom det trista vädret dådå.. 

Mötte upp Linnéa i Tumba efter jobbet, så gick vi till Colosseum å tog en varsin öl (linnéa bjöd <3) satt där å snacka om allt mellan himmel och jord typ.. å så kommer en alkoliserad man i 40års åldern fram å presenterar sig å börjar typ ragga.. HAHAHA! akward! Å han förstod inte riktigt att vi inte var intresserade så till slut sa Linnéa (vänligt men bestämt) "Tack, men NEJ tack! Haha, det var så klockrent!


När ölen var uppdrucken gick vi och handlade och sen gick vi hem till mig, drack lite kaffe, fikade å snackade lite..


Sen så kom Fjuunis hit med en flaska vitt & Jordgubbar! :) jätte goda var dom med årets första fö min del (: trevligt..


Nu sitter jag här i väntan på att Momii ska komma å hämta oss för idag ska vi ner till småland, å hälsa på släkten :) hihi.. 



Av Sara - 17 juni 2009 21:36

Jag vaknade i tid idag! woho! :D Fick ju sura upp å väcka Bella & Jonte vi kvart i 7 så dom kunde hänga me ner till tvättstugan, sen var det bara att rycka arbetskläderna och springa ;P


Vissa bitterfittor på jobbet gjorde mig lite smått irri bara =/


Åkte till Skärholmen efter jobbet och mötte upp momii, tog en fika å shopade.. fast bara pytte liite.. lön i morgon ju ;) Jag gillar min mamma, ibland är hon en väldigt klok kvinna :)

Av Sara - 16 juni 2009 22:32

Jaa, vart ska jag börja? Försov mig idag igen.. ännu mer..  så less på mig själv, så ringde momii å grinade igen.. får sån jävla ångest ju! Men idag ville hon skjutsa mig (TACK, momii <3) Å pappa hade försökt att ringa..


Kände ju irriterade vibbar hela dagen (ritade mot mig) kändes ju sådär =/

anyway.. stressade som faan från jobbet för att hinna med min buss, men när jag kom till Skärholmen, så visar det sig att min buss går inte.. Hade ju glömt att dom har bytt till sommartid.. så de fick bli att åka till Hallunda istället å ta en annan buss.. 


Å påväg ner till tunnelbanan så ramlar jag nerför halva trappen, så jävla pinsamt! men jag fattade inte direkt, så jag satt längst ner på trappan i typ 1 halv minut.. HAHA fan måste ju sett urdumt ut!


När jag kom till Tumba, så mötte jag på min föredetta arbetskollega Calle.. Mötte Linnéa oxå, köpte fika och så jag tog med dom hem!


Så var det tvättstuga, lagom socialt.. haha Nea & Calle fick ju i princip fika utan mig.. och min jävliga dag fortsatte, skulle ner å hämta tvätten vid  22, så tog med mig Bella för att jag inte orkar bära typ 4 Ikea påsar med tvätt själv..


Å, ja..  då var det försent, klockan hann precis slå om till 22.00 när jag skulle öppna så då kom vi inte in! SKIT! men men första tiden i morgon bitti var ledig så vi bokade den istället.. ;P Mina arbetskläder är ju inlåsta oxå, typiskt!


Men dagens megapositiva är att när jag kom hem var det alldeles städat! var helt salig, wow det var så himla rent! så himla glad :D

Av Sara - 15 juni 2009 22:21

 Håret blev brunt :) Kunde inte stå emot frestelsen, så jag färgade det..
blev riktigt nöjd faktiskt, lagom mörkt å chokladbrunt ;) + ingen utväxt.. wohoo! :)


Försov mig som fan idag.. blir så less på mig själv, hade tänkt börja 7 idag, eftersom att jag försov mig förra veckan.. så tänkte jobba in lite tid.. men det sket sig vaknade vid halv 8 =/


Fick ångest å börja grina, ringde mamma å försökte tvinga henne å skjutsa mig, men hon kunde inte.. så jag var jobbet vid 9 typ, istället för halv 8.. men men inte mkt att göra åt.. å Pappa hade ringt typ 100 gånger (lätt överdrivet) ändå vaknar man inte.. nåt e ju fan knasigt alltså.. + att jag sovit typ heeela helgen..


Var hur mkt som helst på jobbet, fick till och med köra truck idag =/ haha.. aa körde inte på någon/något i alla fall :)


Åkte till Tessan efter jobbet å fixa mina naglar.. var ju på tiden, så nu är de glittrigtvita :) härligt.. 

Av Sara - 14 juni 2009 19:10

Sitter å funderar på om jag ska färga håret brunt? =/

e trött påden här jäkla utväxten.. å jag har ju hårfärg hemma .. 


hm..

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag.
 Första gången..
 Då och då.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14
15 16 17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards