Alla inlägg under december 2011

Av Sara - 17 december 2011 12:15

Tror ni att det blev någon film igår eller? haha neej, jag slocknade på soffan.. ;P


Idag väntar vi finbesök ända ifrån Hallstavik, världens bästa Leifi & hans vän Sam kommer på besök :) trevlans, har inte träffat dom sen i sommras då dom stannade här en natt under sin roadtrip..


& ikväll blir det söderhäng, movienight med några sköningar från jobbet! :) Det gäller ju att passa på när man för en gångs skull blir medbjuden på nånting, right?


Tjing!

Av Sara - 16 december 2011 19:30

Prinsen sover, fick i alla fall i honom lite middag idag, för ovanlighetens skull på en fredag ;P

Men ögonen gick nästan i kors på honom för han var så trött..


Nu ska jag kolla på lite filmer, all by myself ;P snälla crico på jobbet fixade lite filmer åt mig, synd att jag inte har en såndär dator-till-tv-kabel bara.. får se hur många jag hinner kika på, men först ut blir Fast5, som jag har längtat efter att se den! :)


Have a nice friday! ;)

Av Sara - 15 december 2011 19:30

Inget uppdrag idag heller, efter att jag lämnade prinsen på dagis, så sprang jag till tumba och köpte novaluzid, vilken dröm! Verkade direkt å hjälpte i nån timme.. magen mår inte bra asså.. svinont.. dags för förändring kanske? så här kan man ju inte må..


Sen kom Sara&Linus hit på lunch och sen åkte vi till skärholmen en sväng, Sara skulle hämta ringarna eftersom de förlovade sig i tisdags ;)


& åka buss till Skärholmen, e ingen hit (3bussar åkte förbi när vi skulle dit) men från skärholmen är sju resor värre, fyfan va värt det skulle vara att ha körkort & bil!

Vi stod & väntade 20 min innan bussen skulle gå (det blir alltid tajt med barnvagnar och vi hade ju en varsin) 6 precis innan bussen kom, så kom det ett pack med 2 vagnar, men vi var ju där först så.. bara det att när dörrarna öppnas flyger en av dom på bussen å ställer sig där barnvagnarna ska står och "paxar" platser till sina polare, både jag & Sara vart tvärförbannade å började dividera med denna idiot.. varpå hon ställer sig å skriker "HÅLL KÄFTEN" till Sara, jag såg rött, hade bara lust att slita av henne från  bussen i hennes äckliga syntethår men nöjde mig med att skrika tillbaka..

Blev nästan en fight där på bussen vill jag lova, jävla pack till människor det finns!


tur jag hade Wille med mig så jag höll mig i skinnet ;)


Men kanske bär jag på lite aggresioner,för jävlar vad arg jag blev, å jag nästan önskade att hon skulle käfta lite till..


Av Sara - 14 december 2011 17:31

Tar snart kål på mig, haft sån ruggig magkatarr idag :( å ingen novalucol, det skulle behövts! Skulle behöva ett körkort känner jag, skulle nog underlätta livet en hel del för mig.. Man ska bara ha råd å ta det också, eller någon som är villig att övningsköra, men jag har ju inget av dom, såå bara bita ihop ett tag till..Men den här tiden mellan jobb & dagis är tajt som fan! 17:00 - 17:09 ska jag ut från lagret, ner i omklädningsrummet byta om, ut å springa upp till tunnelbanan, sen har jag 5 minuter påmig från tuben till bussen som tar typ 15 minuter, från busshållsplatsenälga upp till dagis, klä prinsen ner i vagnen och ut, då är klockan precis 18 då dagis stänger.. Skulle nåt av dessa bli försenat, så blir det ju katastrof, typ som nu, då bussen var 10 minuter sen, vilket innebär att jag kommer vara på dagis efter 18.. Suck!Å stressen slutar inte där, för Wille är alltid panikhungrig när jag hämtar honom, så oftast fixar jag maten kvällen innan så är de bara värma på! Glamouröst liv! ;) & idag kommer 2 fina tjejer i sällskap av min syster å ska få fina naglar :)

Av Sara - 13 december 2011 13:45

Kom hem från Bvc för en stund sen, det var 18-månaders kontroll och vaccin..

Gick galant! Allt som han "ska" kunna, kan han (: sen passade han på att leka med lampknappen, och försökte klättra upp i Åsas knä, å pilla på datorn, lilla bustrollet..


Men, jag var helt säker på att han skulle väga typ minst 11kg nu, för det är väl typ vad alla andra väger? Men icke! min lilla räka väger inte ens 10kg, haha.. blev helt ställd! Men han följer sin kurva. å sen vi var där sist har han växt 8cm på längden, så inget fel på näringsintaget iaf ;)


Men han äter ju som en häst, men de syns inte på den lilla späda kroppen.. men det var i alla fall inget jag behövde oroa mig för (:


Blir lucia-fika på dagis senare.. och så kommer Syster&en kompis å fixar naglarna..

Av Sara - 12 december 2011 23:30

Det blev jobb i alla fall.. hann med ett snabbt frisörbesök också..


   

Middag.


Dom ringde väl runt 11, så jag fick ett kvällspass borta i spånga! Min kära mamma var snäll och ställde upp och var barnvakt åt prinsen.. jag kom hem för en liten stund sen, helt okej jobb..

Men vad trött jag är nu, varit upp sen halv6 & jobba sen till 21.. & lilla mammsen var också helt slut, får så dåligt samvete.. men det var upplärning idag, därför fick jag kvällspass för det var lugnare..


imorgon blir det bvc.. men nu väntar sängen!


Natti natti!

Av Sara - 12 december 2011 08:15

Jaha, verkar ju inte bli nåt uppdrag idag för min del, och det tar inte lång stund att bli lite nere.. har varit redo ett par timmar och ingen har ringt :(


Ska snart göra iordning prinsen och lämna honom på dagis, sen tror jag att jag gör Elin sällskap till jobbet så får vi se vad resten av dagen bjuder på.. söka jobb kanske?


Tjing!

Av Sara - 11 december 2011 22:45

Haha, liiite larvigt, men väldigt kul ;P Hihi, jag & Elin har stått här å fnissat som små fjårtisar!



Självklart blev det "vanliga" pepparkakor oxå.. i form av små djur :)

   



Men nu blire sängen!

Natti natti. 

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag.
 Första gången..
 Då och då.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards