Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Sara - 11 januari 2011 22:15

Mjaha, har knappt varit hemma nåt idag, SKÖNT! börjar jo växa fast här snart..


Först var vi på mammagrupp, hihi det är så mysigt, egentligen skulle det kommit en från kommunen och pratat om förskolor, men aa så blev det inte.. Så vi pratade lite sömn och sådär.. jag har tur, min prins sover (oftast) jätte bra & regelbundet, men han har ju isna perioder.. men just nu sover han bra i sin egen säng..


Efter det var det dags för kostsamtal med sköterskan, prinsen vill ju inte äta något annat än välling & gröt, jag har testat ALLT men han spottar ut eller kräks, so what to do? Men äntligen, äntligen, äntligen, så väger han exakt 7000gram, jag har förstått att de flesta andra i hans ålder väger mycket mer än så, men hans vikt har varit jobbig ända från början, han var ju så liten..  Så det här är en seger för mig, 7kg, wiiho!


& jag ska börja ge honom av min egen mat istället, plockmat å sådant, kan helt enkelt vara så att han inte diggar puréer.. & sedan så är han väldigt aktiv, min lilla rackare han är en mini, men attans så snabb, han har fått kläm på dehär med krypandet och nu har han lärt sig sitta alldeles själv! Det går såå fort, han är snart ingen bebis längre ju :(


 


Var även och lämna blodprov, ska kolla min hypothyereos nästa vecka, så får vi se vad de visar.. men fy helvete, vanligtvis sticker man väl i armvecket? men hon stack mig typ mitt på armen, har sjuuuukt ont, helt svullen och blå :(


Jajuste ja, vi var på lite kalajs oxå, hemma hos fina Elin&Mona som fyller 60 år idag :) så där blev de smörgåstårta, tårta å aa MOFF, känner mig som ett fläsk nu ;P


Har fortfarande inte hört något från Mari, antar att hon kanske vill vara ifred, men är så nyfiken!

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag.
 Första gången..
 Då och då.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards