Alla inlägg under april 2012

Av Sara - 12 april 2012 05:58

Nu är jag redo för jobbet, skönt att slippa stressa! Ska snart väcka prinsen oxå å göra honom klar å så hinner vi mysa lite :) Har testat att lägga mig i tid, eller gjorde det i måndags, resultatet av det blir att jag försover mig vaknar varken av larm eller att någon ringer..  Blev inte sen men fick stressa ;P Så innan 12 går alltså inte 5 timmars sömn är det magiska antalet timmar om jag ska vakna i tid ;P


Var ute å körde går kväll körde på 4:ans växel liite fortare ;P Haha, men det är askul! optimalt vore ju om man hade kunnat köra varje dag.. de säger att det tar i genomsnitt mellan 70-100 timmmar att ta körkortet, jag har kört 6 en bit på väg men mycket kvar, ska förhoppningsvis köra på söndag igen..


Men nu ska jag ta upp min prins! Ha en fin dag!


  You are my sunshine ♥

Av Sara - 11 april 2012 22:15

Har ju varit långlediga, heöa 4 dagar ;P jobbade ju i torsdags men fick lov att åka hem å hämta en liten sjukling på dagis 40graders feber :( så typiskt när Leif skulle komma, sen så var ju Wille sjuk både jul&nyår så ingen högtid hittils har han varit frisk :/ lite trist.. Men vår älskade Leif kom hit, pizza till middag, lag var helt slut tvärdäcka på soffan (kul sällskap!)


 

Världens bästa prins & världens bästa gudfar o vän ♥  


På fredagen tog vi en prommis till centrum och handlade lite, mötte upp Karro sen hade vi en inomhus-mys-dag alla 4 :) jätte mysigt!


     

Wille fick påskägg av Karro med, fyllt med kakor ;)


Lördagen bestod av bakning & städning.. sen iväg till mamma o co. mkt trevligt, god mat å najs sällskap.. jag och Syster drog till Södertälje å dansade lite :)



   


Har haft sjukt bra dagar! Saknar Leif dock :( synd han måste bo så långt bort.. Saknar Min Veronica oxå, å alla mina andra kära brudar ♥ Lite sällskap skulle inte skada..

Av Sara - 11 april 2012 07:10

Ååh, Sean Paul - she Doesn't mind fast i mitt huvud! Men den är skön :) lite bloggtorka, men har haft fullt upp sen i torsdags typ, å det är ju mycket roligare om man har bilder i bloggen, eller hur? Men har inte haft tid eller ork att ladda in dom på datorn, väntar fortfarande på appen som skulle kommit i oktober?! Då kommer det bli enklare att blogga från mobilen, och förhoppningsvis med bilder ;) ikväll ska jag försöka få tid till en riktig update ;) have a Nice day, redan onsdag! :)

Av Sara - 5 april 2012 05:51

Åh vad jag längtar till ikväll, för då kommer världens bästaste hit!

Våran Leif!




:) Wille's gudfar & en av mina bästa vänner! 

Av Sara - 4 april 2012 20:30

Är vad jag jobbar för, hela tiden.. För att jag och min prins ska få det bättre, och nu äntligen så känns det som att det går framåt.. har varit en kämpig höst/vinter men nu börjar det hända saker äntligen..

Men vad vore livet utan motgångar egentligen? ;P


Jag känner mig starkare än någonsin, psykiskt, fine att jag är osäker i vissa situationer, jag är fortfarande den jag är.. en blygis.. Men det mesta rinner av mig sånt som jag kanske förut hade ältat "like water on a ducks back, just runs off" kanske uppfattas som lite dryg? Men det är inte meningen, det är bara det att jag har kommit ganska långt med mig sjäv, jag har långt ifrån världens bästa sjävförtroende och har aldrig haft.. men jag har börjat acceptera den jag är och ser dom förbättringar jag faktiskt gjort. Jag har aldrig tidigare trott på mig själv lika mycket som jag gör nu, och jag klarar mig fan bra. I am a fighter! Pusselbitarna börjar falla på plats..


Nåt som jag har hakat upp mig på, är i fall det skulle hända mig något.. Jag måste kunna veta att Wille kommer att ha en trygg framtid oavsett vad, hans sparande har jag kunnat börja med på riktigt nu vilket såklart är jätte bra, men sen har jag min gruppförsäkring, körkort är på G, det är det närmsta målet just nu, jag är ju självständig redan men med ett körkort behöver jag inte räkna med någon annan.. Det är en grej som jag har så sjukt svårt för, att vara besvärlig, att be om någonting om det absolut inte är nödvändigt.


Näej, nu börjar det bli för djupt.. så över till något annat kul.. har stått en massa kartonger å bråte ute på gården ett par dagar nu, först trodde jag det var nån som flytta.. men så idag var jag för nyfiken, så sprang fram å kika.. och det är ju lekparksgrejer! Woho, vi ska få ny lekpark på vår gård :D jag kan lova att det behövs för den som är nu är så skruttig och äcklig, och så bor det så satans många just i min borg som låter sin katter springa runt så, vi har faktsikt inte lekt i "vår" lekpark en enda gång, för det har varit kattskit och den är närapå å falla ihop, men nu får vi alltså en ny :D wee!


Nä, här har jag inte tid å sitta, måste ta tag i det jag skjutit upp dom senaste dagarna, har så f*cking ont fortfarande, men lite painkillers så funkar man, Tjing!

Av Sara - 3 april 2012 07:17

Har en herre här bredvid på bussen som sitter å sippar på första (?) morgonbiran, härligt! Men idag stör det mig inte det minsta

Av Sara - 2 april 2012 17:05

Ååh, vet inte om jag ska kräkas eller gråta.. Har djävulska smärtor i magen/ryggen (& nej det är inte mensvärk) det sitter bara på ena sidan typ, och ju mer jag rör mig desto ondare får jag ;( trots att jag knaprat painkillers hela dan, det hjälper ju inte :( ska hämta hem min prins å inte göra ett dugg mer än nödvändigt.. Buu!

Av Sara - 1 april 2012 21:52

Jahapp, söndagsrutinerna avklarade.. så nu är det rent här hemma :)

Barnet är badat & nattat för längesen, så nu är det bara mamman kvar, snart dags för en dusch ;)


Den här dagen har varit såå lång! Har hunnit med hur mycket som helst, hade tvättstugan på förmiddagen, sen det vanliga "underhållsstädet" när Wille sov, jag hann med en Powernap oxå ;P sen bakade jag lite snabbt när mamma kom medan vi väntade på Sus och så var jag ju ute å övningskörde i typ 2 timmar, 1 kärringstopp vart de ;P Men är så sjuuuukt taggad nu!


Sen hem & fixa käk, och allt det vanliga, och så har jag hunnit med att plugga lite teori oxå! Nöjd! kan sova gott :)

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag.
 Första gången..
 Då och då.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards