Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

- ZAKYNTHOS <3

Av Sara - 26 augusti 2009 18:00

Måste ju berätta lite om min resa oxå :)

Vi åkte jättte tidigt porgonen, men det var rätt skönt det gick jätte smidigt på Arlanda å checka in och allt.. Vi var väl framme  vid 11 på förmiddagen, 35 grader varmt å strålande sol! :D

Hotellet var väl sådär..fick väl inte direkt världens bästa utsikt men whatever, vi sov ju typ bara där ändå ;P

Det första i gjorde var i princip å svida om till biknis å sticka ner till stranden, vårat hotell låg ju i princip på stranden, så det var ett jätte bra läge :)

Shopade loss en del första dagen ;P hehe.. fanns mkt kul, men köpte väl mest onödiga saker som armband & Piercingar (var ju SKIT billigt!) Men Karro är lite mer ekonomisk än jag, så hon tänkte efter lite innan hon handlade..

Vi åkte runt lite oxå, tog "tourist train" (Såg ut som ett leksakståg, och det var en rätt hoppig resa) in till huvudstaden Zante, jätte mysig stad, mkt shoping å god mat :) Fanns en jätte häftig kyrka där oxå som vi kollade in, det var maffigt!

Sen bokade vi även en heldagsutflykt till Smugglers Wreck, åkte båt runt halva ön typ så man fick ju se en hel del på vägen, men det var rätt blåsigt å gungit.. ;P Men det är nog en av de vackraste platser jag har varit på, det var så jävla häftigt, ett gammalt skeppsvrak som låg typ inne i en vik, sranden var kritvit och bestod av småstenar (Ont att gå på!) Havet var såå turkost så man kunde knappt fatta det.. helt underbart! på vägen tillbaka stannade vi vid hamnstaden St.Nicolaus var rätt sliten liten by.. Fick kika in Blue Caves oxå, hur coolt som helst!

Sen tog vi en tripp in till party-staden Laganas oxå, var väl sådär.. vi var iaf rätt nöjda med att vi inte valde att bo där.. för det var rätt skitigt, och i princip enbart fylla.. Så var väl inte mycket o hurra för, kändes bara rörigt..

Men vi har solat & badat mycket, har haft kanon väder hela veckan, så är jätte nöjd! Vart ju lite Party oxå.. vi hittade en favorit bar "Magic Mushroom" blev rekomenderad av min kompis Elin att gå dit, hon hade varit för 3-4 år sen.. å bartendern kom fortfarande ihåg henne! Var i alla fall skit trevlig stämning där, bra musik, shyssta bartenders å härligt folk :)

Så, har haft en helt underbar vecka, rekomenderar alla att åka dit, finns i princip inget att klaga på! :)