Alla inlägg under mars 2011

Av Sara - 9 mars 2011 14:12

Igår var vi ju och firade Tove lite på kvällen, de var trevligt, kaffe å tårta å kakor å en massa bus :)



Pappa slet av prinsen alla kläder direkt när vi kom, de hade de ganska varmt, kan man säga ;P typ 30 grader eller nåt..


& den här dagen känns sååå lång, klockan är bara 2? jag har hunnit med en massa nytta, och busat & gosat med Wille.. hmm..  iof har vi kommit in i nya sömnrutiner.. Nu vaknar prinsen exakt kl.7 


& han är fantastiskt rolig just nu, varenda ljud och rörelse är svin kul, han bara skrattar hela tin! & 2 små gaddar är påväg, äntligen! :)


Nu har vi tvättstuga, våran favvo! (NOT)


& idag fyller finaste Karro år oxå, många födelsedagar i mars ;)

 

♥ ♥ ♥

Hennes födelsedag ska vi fira på fredag, med utgång :)

Av Sara - 8 mars 2011 08:45

Jahapp, idag ska man hylla alla kvinnor då ;) och speciellt en liten tjej, min söta lillasyster Tove fyller hela 11 år idag, tänk vad tiden går fort!



Ikväll ska vi dit och fira, har inte hunnit köpa någon present ännu, vad köper man till en 11 åring? de ska inhandlas idag iaf.. :)

Av Sara - 7 mars 2011 09:45

Eller vi kom ju hem redan igår.. men träffade Elin direkt å käka middag å så :)


Har iaf haft det jätte trevligt där nere, skönt att komma iväg lite o träffa människor :) blev en sväng till Ullared, synd att jag inte hade mer pengar, för deras "barnavdelning" var enorm, hur mkt leksaker å prylar som helst! & billigt dessutom!


Har varit relativt lugnt annars, bara njutit av sällskapet och haft det trevligt..


Lite bilder från helgen;

       

♥ ♥ ♥


Idag ska vi till ikea med Karro :)

Av Sara - 2 mars 2011 21:48

Jaa, nästan iaf :) hade en liten mörk stund där på eftermiddan, men den gick över lika fort som den kom ungefär :)


Ida kom förbi en sväng, så jag bakade en kladdkaka, hann med en liten promenad oxå, väl ute var det hur sköönt som helst ju! Både jag & prinsen behövde de och blev på mycket bättre humör efter lite sol :)


Jag har städat å rensat å plockat å packat, skinande rent å luktar hur gott som helst :D


Har packat nästan allt som ska med till prinsen, å sen måste jag packa till mig själv oxå ;) men kvällen är ung.. är ju inte ett dugg trött så jag ska ng hinna med det oxå :)


Ska bli jätteskönt å komma iväg lite, så man får längta hem nångång, för fakikst blir man lite hemmakär, drar sig för å ge sig av, men ska bli sjuukt skönt, och tror Wille kommer tycka de e kul oxå, träffa släkten å ta de lugnt på landet.. så imorgon bär de av till de småländska skogarna! :)

Av Sara - 2 mars 2011 14:46

känner jag mig idag, lite sådär.. inte på humör för nånting egentligen..

puuh..har insett att jag inte har en enda singelkompis, eller jo Camila, men hon bor just nu i Chile.. Jag ska inte påstå att jag är avundsjuk eller så.. bara det att ingen  har tid att umgås, för de vill umgås med sina kära, vilket jag självklart förstås.. men ändå.. Skulle ju vara trevligt att ha någon att prata med, käka med..


Ja, jag har ju Wille men det är väl inte riktigt samma sak, jag kan prata med honom men han pratar väl inte direkt tillbaka ;P


dagen började ganska bra ändå, har hunnit med en massa tråkigheter, städat å sådär.. för det värsta jag vet är när man åker iväg och kommer tillbaka till ett skitigt/stökigt hem..


Men nu vet jag inte ens om jag vill åka, hmm..


Har inte ens varit ute idag, fast solen skiner så fint :) har lixom inget mål med att gå ut.. Wille är ju måttligt road av att sitta i vagnen, NOT.. så det lockar inte riktigt.. har sovit piss dåligt ett par nätter nu oxå..


Mamma sa åt mig att inte sova så mycket på dagarna, värst va hon vet! Det händer dock yttterst sällan att jag sover på dagrana.. so that aint the problem .

Av Sara - 1 mars 2011 21:24

Kille i mitt liv, mina underbara lilla Wille ♥ han är helt fantastisk, underbar  & bäst! Å såå jag älskar den här lilla killen, min ögonsten.

   

& oftast är han ju precis så här glad, nästan hela tiden :) ♥


Idag har vi väl egentligen inte gjort något speciellt.. var ut en sväng på en promenad, men det var ju mest ruggigt för det blåste så kallt, usch! Sen så var vi på öppnis en sväng, men de var bara vi och 2 andra där, måste vara rekord tror jag.. brukar allt vara fullt me folk och barn..


Tanken är att vi ska åka till Småland på torsdag, och till ullared.. men jag velar lite, visst jag har mer pengar än jag brukar ha.. men så kanske jag inte tänkt hela vägen.. pratade med mamma idag, och hon tyckte de va tok lite pengar =/ och att jag måste tänka på alla omkostnader, jag är inte helt klar på vad hon mena, men antar bensin å sådant..


Men sen så har ju Karro bjudit mig å fira hennes födelsedag nästa vecka, hon vill gå ut på krogen.. lite velig där oxå, för jag gillar verkligen inte att vara borta från Wille samtidigt som jag kanske måste börja vänja mig, han ska ju börja dagis om några månader.. puuuh..


Vad göra?

Av Sara - 1 mars 2011 12:52

Bland det mysigaste som finns är att lyssna när ens barn andas, varje kväll ligger jag och lyssnar på hans andetag, underbart är det, lugn är det man känner..


Dock har jag sjuuuukt svårt att somna igen =/ jag ligger vaken i flera timmar, har försökt läsa böcker, gå å fixa med sånt som e tråkigt, bara ligga å blunda.. men de går inte.. konstigt nog är jag inte trött på dagarna heller =/ men det är irriterande..


Idag fyller kära papi år, blir väl inget fira eftersom det är jobbveckan..


Har fortfarande inte listat ut hur man får bilderna från iphone till datan?!

Aja, nu ska vi ut en sväng i det gråa vädret.. usch.. men frisk luft behöver vi! och mjölk! ;)

Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag.
 Första gången..
 Då och då.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards