Alla inlägg under maj 2009

Av Sara - 13 maj 2009 06:45

..Ja, vad ska man säga?


Fick en liten panikångest igår, helt onödigt.. måste sluta jaga upp mig över saker jag varken kan styra över eller påverka.. vart väl helt enkelt för mycket igår.. Men jag måste sluta tänka/vara så förbannat negativ.. 


Men men, nu sitter jag här i alla fall, efter lite kedjerökning, iskallt vatten, och 3 timmars sömn, har jag tagit mitt förnuft tillfånga och sansat mig.. 


Och vem var det som kom på orden "kanske" och "tänk om inte.."  helt onödiga ord, som jag använder mig av alldeles för mycket.. men men känner mig bättre idag och lite fjantig.. inte lika nervös för sjukhusbesöket som igår.. behövde väl få släppa på lite spänningar kanske.. 


Men mitt liv är inte alls så tokigt, som jag tyckte inatt.. Har det faktiskt väldigt bra :) Har väldens underbaraste vänner & familj.. som jag inte skulle byta mot något i världen.. och oavsett vad dom säger idag så kommer ju inte världen att gå under.. har klarat mig igenom massor av skit.. så det här löser sig oxå.. 


Men nu är det dags för jobbet, skriver väl antagligen nåt mer ikväll.. 

Av Sara - 12 maj 2009 07:21

.. det är ju helt otroligt vad man hinner när man faktiskt har tid.. Har hunnit med en massa nu på morgonen å har fortfarande en halvtimme kvar innan det är dags att gå..


Konstigt att tiden bara rusar iväg i vanliga fall å man känner att man inte hinner med nånting! Men jag var ju klar med allt till 7 ändå, fast jag har segat som fan och pysslat med en massa saker som jag inte brukar annars..


Börjar 9 idag :) skönt å få slappa lite hemma innan jobbet, och idag har jag iallafall hunnit med att dricka kaffe :) it's gonna be a good day!


Var ju i Skärhlolmen igår, va in i en butik som jag inte ens sett förut "NewYorker" de hade rätt mycket roligt där inne faktiskt.. dock köpte jag bara ettt par trosor, jätte gulliga tyckte jag :)


Dålig bild, men man ser rätt bra ändå ;)

Av Sara - 11 maj 2009 22:24

Verae amicitiae sempiternae sunt

- sann vänskap är evig.


Av Sara - 11 maj 2009 22:19

Ett som jag verkligen gillar, funderade ett tag på att tatuera in detta citat..


"Aliquando et insanire iucundum est"

Ibland är det skönt att få vara galen..

Av Sara - 11 maj 2009 22:02

Singoalla Lakrits, en spännande nyhet..

- och ja jag har smakat, annorlunde med lakrits smak på kakor..

 Men som den lakrits älskare jag är, så gick den helt klart hem :)

Av Sara - 11 maj 2009 21:06

Ja, det vart inget vettigt gjort igår i alla fall.. diskade, gick ut med en massa sopor, pantade burkar, och lagade mat med min lilla Bella-Karamella :)


Hade jätte svårt att sova, låg å funderade på en massa skit, det som varit, det som kunde varit.. jag & Bella diskuterade en massa igår, gamla förhållanden å så.. hur det skulle kännas om jag träffade Honom igen, jag vill och vågar inte träffa honom igen.. bara tanken gör mig illamående.. usch.. hoppas verkligen inte att han åker till Mantorp i sommar..


Försov mig lite, eller aa vaknade kl.6 så jag hann varken dricka kaffe eller duscha.. surt :( Har varit en lång dag idag, fast den gick väldigt fort.. 

Började ju halv 8, sen var det rätt mycket, så tog bara en halvtimmes lunch, och sen så fick jag jobba över en havtimme oxå.. 


Åkte till Skärholmen efter jobbet med Calle, det var hans sista dag idag och sen så har han fått nytt jobb :) så glad för hans skull! Och vad beträffar mitt så fattar jag ingenting längre =/


Mitt avtal gårut på fredag, eftersom att jag hade en månads uppsägningstid  och vart varslad för 1 månad sen =/ men så kom min chef idag å frågade hur jag skulle ha semester (?) fattar ju ingenting nu, mitt avtal går ut på fredag så  ? Måste ringa dom på bemningföretaget å fråga vad de håller på med..


Känner mig lite nervös inför onsdag oxå =/ då faller domen.. blä! Ska kolla till min "lilla" cysta.. å se om den har växt ännu mer? eller om den har spruckit? eller om den har torserat sig? eller om den har blivit ojämn? om jag ska opereras eller inte?  Usch vill bara att den ska försvinna!


För övrigt så längtar jag till Tunisien :) ska bli så härligt!



Av Sara - 10 maj 2009 13:46

Ja, det vart en hel del filmer igår.. 

Vi åkte väl dit så vi var där vid halv 7, då började Christoffer med att laga mat (köttfärsås & pasta) Sen kom även hans bror Tommy och så kunde filmkvällen börja.. Vi såg  Eurotrip (Ni som inte sett den, SE DEN!) Sen kollade vipå Jackass 2.5 Fan vad sjuka dom är alltså! Sen blev det Transformers, tyckte att den var asbra.. mycket ögongodis ;) Å sen var det någon till film, men då somnade jag så jag minns inte ens vad den hette ;P hehe..


Vi åkte väl hem runt 3, så jag var inte hemma förrän 4..  


Vaknade för en halvtimme sen typ.. är helt slut.. den här helgen gick alldeles för fort!  Kanske skriver mer sen, ska försöka rycka upp mig å göra något vettigt.. ;P

Av Sara - 9 maj 2009 16:05

Åkte till min Karolin efter jobbet, hon bjöd på middag, så köpte jag med mig lite bullar :) Hade jätte trevligt som vanligt.. Var ju ett tag sen vi sågs oxå, så det var mysigt :)


Vi var ju båda sjuka så vi drack te och tog det lugnt :) sen började det spöregna så jag bestämde mig för att sova kvar.. ville inte åka hem å bli dyngsur =/ Så Karro fick bjuda på frukost oxå :)


Sen så åkte jag till alby och mötte upp momii, så gick vi till bauhaus och köpte blommor till momii's balkong..Sen köpte vi fika å åkte hem å kollade i taxfree katalogen.. så nu har jag beställt en massa roligt! :D


Sitter och väntar på Linnéa nu, hon ska komma hit så ska vi fixa iordning oss lite å sen ska vi åka på filmkväll i visättra :)




Presentation

Omröstning

Hur ofta läser du min blogg?
 Varje dag.
 Första gången..
 Då och då.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6 7
8
9 10
11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards